Законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення»

Законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» зареєстрований у Верховній Раді України

Законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» ініційований та розроблений Всеукраїнською громадською організацією «Українська таксомоторна асоціація» за підтримки Федерації роботодавців України 16 жовтня 2012 року зареєстрований у Верховній Раді України.

Народний депутат України, Заступник Голови Федерації роботодавців України Олег Шевчук 16 жовтня 2012 року вніс на розгляд Верховної Ради України законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення». Також, до складу авторського колективу розробників законопроекту увійшли:

 

 

Дмитро Олійник - Заступник Голови Ради Федерації роботодавців України, Голова Постiйної комiсiї з питань транспорту та зв'язку Київради;

Євген Червоненко - Почесний член Правління ВГО «Українська таксомоторна асоціація», член Ради Федерації роботодавців України;

Андрій Антонюк - Співголова Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, Почесний член Правління ВГО «Українська таксомоторна асоціація», член Ради Федерації роботодавців міста Києва;

Анатолій Галазюк - Голова правління ВГО «Українська таксомоторна асоціація», Співголова Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі, ініціатор та ідеолог створення ВГО «Українська таксомоторна асоціація», засновник інтернет-порталу «Таксопорт».

Законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» розроблений з метою упорядкування господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень, а також запровадження державного регулювання, яке дозволить створити у цій сфері прозоре конкурентне середовище. Завданнями цього законопроекту є визначення основних засад господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень, принципів організації і регулювання міських (селищних) ринків перевезень на таксі, особливостей надання послуг з перевезень легковими автомобілями на замовлення та засад державного нагляду у зазначеній сфері.

Необхідність ухвалення цього законопроекту пояснюється тим, що за даними моніторингу професійних громадських об'єднань суб'єктів господарювання у сфері легкових автомобільних перевезень, близько 85 % учасників таксомоторного ринку країни знаходяться в тіні, так як здійснюють перевезення пасажирів без дотримання вимог чинного законодавства України. Зокрема, у місті Києві близько 95 % (19 000 автомобілів) учасників таксомоторного ринку знаходяться в тіні.

Тим часом, за оцінками експертів, кількість легкових автомобілів, фактично задіяних у таксомоторних перевезеннях у масштабах країни, за різними оцінками становить від 200 до 300 тисяч одиниць. Кількість виданих підрозділами Міністерства інфраструктури України ліцензій — декілька тисяч, кількість виданих підрозділами Міністерства інфраструктури України ліцензійних карток — декілька десятків тисяч, кількість зареєстрованих податковими органами реєстраторів розрахункових операцій у автомобілях таксі — в масштабах країни декілька сотень (у окремих областях – взагалі жодного).

Станом на сьогодні кількість чинних свідоцтв платника єдиного податку по КВЕД 60.22.0 «Діяльність таксі», якими підприємці можуть законно обґрунтувати незастосування касового реєстратора у таксі — становить всього декілька тисяч. Обіг тіньового ринку легкових автомобільних перевезень у масштабах країни складає понад 20 млрд. грн. на рік, у місті Києві — близько 2 млрд. грн. на рік.

Чинне сьогодні державне регулювання практично дозволяє залучати до нелегального візництва всіх бажаючих водіїв без жодних дозвільних документів та реєстрації підприємницької діяльності.

Аналогічна ситуація складається і у сфері діяльності інформаційно-диспетчерських служб. Такі служби працюють через так звані сервери обміну замовлень, які, як правило, працюють без реєстрації у якості суб'єктів підприємницької діяльності. Співпрацювати з ними може будь-яка особа без укладання жодних договорів, надання медичної довідки, без огляду автомобіля, без перевірки дозвільних документів та ліцензії на здійснення таксомоторних перевезень. Відповідно, доходи таких осіб не оподатковуються. Такі служби працюють за нижчими тарифами ніж легальні оператори, проте не несуть жодної відповідальності за якість і безпеку послуг у цій сфері.

Відсутність належного державного регулювання на таксомоторному ринку України створює недобросовісне конкурентне середовище, не забезпечується належна якість та безпека перевезення пасажирів, не відбувається якісне оновлення рухомого складу тощо.

Розробники цього нормативно-правового акту сподіваються, що прийняття Закону України «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» дозволить залучити до зареєстрованої підприємницької діяльності у сфері таксомоторних перевезень близько 200 тис. осіб в цілому в країні на умовах спрощеної системи оподаткування і офіційного працевлаштування в легальні автотранспортні підприємства та забезпечить надходження по єдиному податку у сумі 500 млн. грн., по єдиному соціальному внеску – на 900 млн. грн. щорічно.

Також, цей законопроект, у разі його ухвалення Верховною Радою України, врегулює правову базу функціонування місцевих ринків перевезень на таксі та перевезень на замовлення, сприятиме створенню прозорого конкурентного середовища та зростанню зайнятості і доходів населення.

 

Проект Закону про Перевезення на таксі та перевезення на замовлення